Program
Hakkında

Bilkent Müzik Hazırlık Okulu, genç müzisyenlerimizi yetiştirmek üzere ilkokuldan liseye kadar piyano eğitimi sunar. Üniversite bünyesinde ise, lisans ve yüksek lisans düzeylerinde piyano eğitimimiz, akademik kariyerin yanı sıra sanatsal becerileri de kapsamlı bir şekilde geliştirmeyi amaçlar. Bölümümüz, öğrencilerimizi titiz bir seçim sürecinden geçirerek, hem piyanistik hem de müziksel, akademik ve insani yönleriyle öne çıkan, alanlarında profesyonel olmaya aday genç yeteneklerden oluşur. Kayıtlı öğrenci sayımız 40-45 kişi ile sınırlı tutularak, her bir öğrencimize bire bir ilgi ve eğitim fırsatı sağlanmaktadır.

Bizler, öğrencilerimizin sadece müziksel tekniklerini değil, kişiliklerinin ve müzikal karakterlerinin bütün yönleriyle gelişimini hedefliyoruz. Yüksek düzeyde piyano teknikleri ve solo performans becerileri kazandırmakla kalmayıp, öğrencilerimizin sanatsal yolculuklarının sadece başlangıcı olduğunu vurguluyoruz. Canlı oda müziği programımız sayesinde öğrencilerimiz, Bilkent Müzik Okulları’nın diğer branşlarından yetenekli öğrencilerle bir araya gelerek değerli iş birliği deneyimleri yaşarlar. Ayrıca, fakültemizin ve ziyaretçi müzisyenlerin konserlerine düzenli olarak katılan öğrencilerimiz, bu etkinliklerden büyük bir ilham almakta ve kendi sanatsal seslerini geliştirmektedirler.

Piyano stüdyo derslerinin yanı sıra, lise ve üniversite öğrencilerimiz, fakültemizin diğer üyeleri tarafından oda müziği toplulukları için de rehberlik almaktadırlar. Bölümümüz ayrıca, dönem boyunca düzenlenen çeşitli ustalık sınıflarına ev sahipliği yapmaktadır ve her öğrencimiz bu etkinliklere aktif olarak katılma fırsatı bulmaktadır.

Kaynaklar ve
Fırsatlar

Bilkent Piyano Bölümü öğrencileri için sahne deneyimleri ve performans sergileme fırsatları zengindir. Müzisyen yaşamının pratik odasının huzuru ile kamuoyu önünde sergilenen performansların heyecanı arasındaki bu sürekli dengeyi özenle koruyoruz. Her stüdyoda haftalık düzenlenen ustalık sınıfları, yıl boyunca her sınıf için birkaç kez gerçekleştirilen stüdyo resitalleri ve her dönem belirlenen özel temalar etrafında organize edilen oda müziği konserleri öğrencilerimizin gelişiminde kilit rol oynamaktadır. Kampüs çapındaki etkinlikler ve organizasyonlar da onların sanatsal yeteneklerini sergilemeleri için çeşitli platformlar sunar.

Konçerto repertuarı, piyanistlerin kariyerinde merkezi bir öneme sahiptir; biz de her yıl düzenlediğimiz konçerto yarışması ile kazanan öğrencimizi Bilkent Gençlik Senfoni Orkestrası eşliğinde solo performans sergileme fırsatıyla ödüllendiriyoruz. Ayrıca Bilkent Senfoni Orkestrası’nın düzenlediği seçmeler, öğrencilerimize ülkenin önde gelen orkestralarından biriyle çalma şansı vermektedir. Öğrencilerimiz yaratıcılıklarını konuşturarak, yıllar boyunca kendi oda müziği topluluklarını oluşturmuş ve bu gruplarla yarışmalarda, festivallerde sahne almışlardır. Bilkent Piyano Bölümü, öğrencilerini hem ulusal hem de uluslararası alanda rekabet edebilecek düzeyde yetiştirirken, sanatsal başarılarıyla gurur duymaktadır.

Öğrencilerimiz için sağlanan geniş çaplı çalışma imkânları arasında, okulumuzun kapsamlı kuyruklu piyano imkanları yer alır. Piyanistlerimize, kuyruklu piyanoların bulunduğu odaların kullanım önceliği tanınmaktadır. Etüt çalışmaları için önceden kayıt yaptırmaya gerek olmadan; öğrencilerimize otomatik olarak bu stüdyolar atanmaktadır. Bilkent ve Saygun Konser Salonlarımız, dünyaca ünlü misafir sanatçıların yıllar içinde burada sergiledikleri performanslarla övgüler toplayan üç olağanüstü Steinway konser kuyruklu piyanosuna ev sahipliği yapmaktadır.

Bir piyano bölümünün dış dünya ile temas halinde olmadan var olamayacağının bilincindeyiz. Kendi kendimizi değerlendirmemiz ve perspektif kazanmamız için dış dünyanın sunabileceği en iyilerle temas kurmamız gerekmektedir. Okulumuza,  ustalık sınıfları vermek için dünyanın dört bir yanından ünlü piyanistleri getirdik. Bizi ziyaret eden büyük sanatçıların listesi uzundur ve Gülsün Onay, Deniz Gelenbe, Toros Can, Eduardus Halim, Boaz Sharon, Emre Elivar, Mikhail Voskresenskii, Olivier Gardon, Sookkyung Cho, Jura Margulis, Jean François Heisser, Özgür Aydın ve Gökhan Aybulus gibi parlayan piyanistleri içerir.

Eğitim Kadrosu

Öğrencilerimiz, Bilkent ve Saygun Konser Salonlarında gerçekleşen konserlerle, ulusal ve uluslararası sahneler için hazırlanıyorlar.

Programlar

Bilkent Müzik Hazırlık Okulu’nun ilkokul müfredatı, öğrencilerin hem akademik hem de müzikal olarak güçlü bir temel oluşturmalarını amaçlar. Bu program, Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği standart ders müfredatına ek olarak aşağıdaki özel eğitimleri içerir:

  • Haftada iki saat birebir enstrüman dersi, öğrencinin seçtiği alanda uzmanlaşmasını sağlar ve onlara müzikal teknik ve repertuvarı keşfetme fırsatı sunar.
  • Altı saatlik kulak eğitimi dersi, müzik teorisini ve pratik işitme becerilerini geliştirir, öğrencilerin müzikal duyarlılıklarını ve notaları tanıma yeteneklerini artırır.
  • Haftada iki saatlik koro dersi, müzikal iş birliği ve grup içinde uyumlu performans becerilerini geliştirir.

Bilkent’te ayrıca dil eğitimine büyük önem verilmekte olup, öğrencilerimiz birinci sınıftan itibaren haftada altı saat İngilizce dersi almaktadırlar. Bu sayede, öğrencilerimizin 11. sınıfa ulaştıklarında Bilkent Üniversitesi’nin İngilizce yeterlilik seviyesini karşılamaları hedeflenmektedir.

Eğitimlerimiz, öğrenciye yoğun bireysel ilgi gösterilebilen küçük sınıflarda, Merkez Kampusümüzdeki Adnan Saygun Binamızda gerçekleştirilmektedir.

Dördüncü sınıfın sonunda, müzik eğitimlerine devam etmek isteyen öğrencilerimiz için bir ortaokul giriş sınavı düzenlenir. Dört yıllık yoğun bir eğitim süreci, öğrencilerimizi bu sınava ve gelecek müzikal çalışmalarına en iyi şekilde hazırlar.

İlk dönem hariç, öğrenciler her dönem jüri önünde enstrümanlarıyla bir sınav gerçekleştirirler. Bu değerlendirmeler, öğrencilerin ilerlemelerini gözlemlemek ve onlara geri bildirimde bulunmak için önemlidir. Ayrıca, öğretmenler tarafından yapılan bireysel değerlendirmeler ve teknik becerilerin gözden geçirildiği jüri değerlendirmeleri, öğrencilerimizin sürekli gelişimlerini sağlamak için yer almaktadır.

Anladım, işte piyano müfredatına özgü etüd ve sonatinlerle ilgili detaylandırılmış öneriler:


İlkokul Piyano Müfredatı:

  • 1. Sınıf: Bu seviyede öğrenciler, temel piyano becerilerini geliştirmek için Czerny’nin “Başlangıç Seviyesi için Etüdler” ve Béla Bartók’un “Mikrokosmos” serisinin ilk bölümlerine uygun etüdlerle başlarlar. Bu eserler, öğrencilerin müziksel anlayışını ve teknik temelini geliştirmek için seçilmiştir.
  • 2. Sınıf: Öğrenciler, Carl Czerny’nin “Küçük Piyano Virtüözleri İçin 100 Alıştırma” ve Friedrich Burgmüller’in “25 Kolay ve Progresif Etüd” eserlerinden seçilmiş parçalarla el koordinasyonu ve ritmik hassasiyetlerini artırmayı sürdürürler.
  • 3. Sınıf: Artan zorluk derecesinde, Cornelius Gurlitt’in “Op. 117 Sonatinler ve Etüdler” ve Muzio Clementi’nin “Op. 36 Sonatinler” gibi eserlerle repertuarlarını genişletirler. Bu eserler, müzikal ifade ve daha gelişmiş tekniklerin öğrenilmesi için rehberlik eder.
  • 4. Sınıf: Bu seviyede öğrenciler, Ludwig van Beethoven’ın “Op. 49 Sonatinler”i ve Carl Czerny’nin daha ileri “Op. 299 Okul Saatleri” etüdleri gibi eserlerle daha karmaşık müziksel yapıları ve performans tekniklerini keşfederler.

Her sınıf seviyesi için bu örnekler, öğrencilerin o seviyedeki becerilerini geliştirmek için programa dahil edilmiş eserlere benzer zorluk ve nitelikteki parçalardır. Tam müfredata aşağıdaki linkten ulaşılabilir.

Bilkent Müzik Hazırlık Okulu’nun ortaokul müfredatı, öğrencilerin hem akademik hem de müzikal becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. Bu kapsamlı program, Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği genel ders müfredatının yanı sıra özel müzik eğitimi dersleri de sunmaktadır:

  • Öğrenciler, seçtikleri alanda derinleşmelerine olanak tanıyacak haftada iki saat birebir enstrüman dersi almaktadırlar.
  • Altı saatlik kulak eğitimi dersi ile müzik teorisi bilgilerini pekiştirmekte ve pratik işitme becerilerini geliştirmektedirler.
  • İki saatlik koro dersi, topluluk içinde uyum ve müzikal iş birliği becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktadır.

Dil eğitimine de büyük bir önem veren kurumumuz, öğrencilere birinci sınıftan itibaren haftada altı saat İngilizce dersi sunarak, onların 11. sınıfa geldiklerinde Bilkent Üniversitesi’nin İngilizce yeterlilik seviyesine ulaşmalarını hedeflemektedir.

Ortaokul eğitimi, sabahları Adnan Saygun Binamızda başlamakta, öğrenciler öğle yemeğinden sonra müzik dersleri için Fakülte binasına geçmektedirler. Fakülte binası, öğrencilerin bireysel çalışmalarını yapabilecekleri özel odalar sağlamaktadır.

Ortaokul eğitimini tamamlayan ve lise eğitimine devam etmek isteyen öğrenciler, 8. sınıfın sonunda lise giriş sınavına tabi tutulurlar. Ortaokul süresince alınan profesyonel müzik eğitimi, onları bu sınav için ve gelecekteki müzikal faaliyetleri için mükemmel bir şekilde hazırlar.

Öğrenciler her dönem, sanat dalı öğretmenlerinin de yer aldığı jüri önünde bir enstrüman sınavına girerler. Bu sınavlar ve ara değerlendirmeler, öğrencilerin sürekli gelişimlerini takip etmek ve onlara geri bildirim sağlamak için kritik önem taşır.

Ortaokul Piyano Müfredatı Özeti:

Ortaokul seviyesindeki piyano müfredatı, öğrencilerin daha ileri teknikler geliştirmelerini, çoksesli müzik eserleri üzerine çalışmalarını ve yorumlama yeteneklerini derinleştirmelerini amaçlar. Aşağıda sınıf düzeylerine göre örnek etüdler, sonatlar ve konçertolar ile ilgili bilgiler yer almaktadır:

  • 5. Sınıf: Öğrencilerin teknik çalışmaları Re Majör – si minör ve Si b Majör – sol minör tonlarına genişletilir. Teknik sınav ve final sınavlarında Czerny’nin “Op.849 Etüdler”i, Bach’ın “İki Sesli Envansiyon”ları ve daha basit sonatinler gibi eserlerden seçmeler çalmaları beklenir.
  • 6. Sınıf: Teknik çalışmalar Mi Majör – do # minör ve La Majör – fa # minör tonlarına eklenir. Öğrenciler, Czerny’nin “Op.299 Etüdler”i, Bach’ın “Üç Sesli Envansiyon”ları ve Beethoven ya da Haydn’ın sonatları ile repertuvarlarını genişletirler.
  • 7. Sınıf: Bu seviyede Si Majör – sol # minör ve La b Majör – fa minör tonlarına odaklanılır. Daha zorlayıcı etüdler, örneğin Czerny’nin “Op.740 Etüdler”i ve Bach’ın “Das Wohltemperierte Klavier” prelüd ve fugleri üzerine çalışılır.
  • 8. Sınıf: Tüm tonlar üzerinde çalışmalar yapılır. Öğrenciler artık Chopin etüdleri, Mozart ve Schubert sonatları ve çağdaş eserlerle repertuvarlarını daha da genişletirler. Ayrıca, lise giriş sınavları için hazırlıklarını tamamlarlar.

Her seviye için öğrencilerin parmak çevikliği, pedal kullanımı, arpej çalışmaları ve çokseslilik gibi temel piyano becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Yorumlama becerileri üzerine odaklanmak ve konser performanslarına aktif katılım teşvik edilir. Bu müfredat, öğrencilerin kişisel yorumlarını geliştirirken, akademik başarılarıyla uyumlu bir müzik eğitimi almalarını sağlar.

Bilkent Müzik Hazırlık Okulu’nun lise müfredatı, öğrencilerin yüksek seviyede müzikal beceriler kazanmalarını ve konservatuvar düzeyinde bir eğitim almalarını hedefler. Aşağıda lise müzik eğitiminin ana hatları ve öğrencilere sunulan fırsatlar özetlenmiştir:

  • Programımız, konservatuvar seviyesindeki bir müzik eğitimi müfredatını takip eder ve öğrencilere haftada iki saat birebir enstrüman dersi sunar, bu sayede öğrencilerin bireysel performans becerileri ve teknik yeterlilikleri geliştirilir.
  • Müzik teorisi, koro ve oda müziği dersleri de haftada ikişer saat olarak planlanmıştır. Bu dersler, öğrencilerin müzikal bilgilerini derinleştirmelerine ve çok yönlü performans becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.
  • İleri düzey müzik öğrencileri için 11. sınıftan itibaren kompozisyon, şeflik ve şan gibi seçmeli dersler de sunulmaktadır, bu dersler öğrencilerin ilgi alanlarına göre özelleştirilmiş bir müzik eğitimi almalarını sağlar.
  • Dil eğitimi, Bilkent’in lise müfredatında önemli bir yer tutar. Öğrenciler, İngilizceyi ileri düzeyde kullanabilmek için birinci sınıftan itibaren haftalık altı saat İngilizce dersi alırken, 9. sınıftan itibaren Almanca dersleri de eğitime dahil edilir.
  • Eğitim tamamen Fakülte binasında gerçekleştirilir ve her öğrenci için bireysel çalışma odaları sağlanır, böylece öğrencilerin kendi çalışmalarını verimli bir şekilde gerçekleştirmeleri desteklenir.
  • Öğrenciler, her dönem enstrümanlarıyla jüri önünde bir sınav gerçekleştirirler ve bu sınavlar, öğrencilerin sürekli ilerlemelerini ve müzikal gelişimlerini gözlemlemek için önemlidir. Ayrıca, öğretmenlerin birebir gerçekleştirdiği değerlendirmeler ve teknik becerilerin incelendiği jüri değerlendirmeleri, öğrencilerin müzikal yeteneklerini daha da geliştirmelerine yardımcı olur.

Lise müfredatı, öğrencileri, müzik dünyasında bilgili ve başarılı birer sanatçı olarak sahneye çıkmaları için hazırlarken, aynı zamanda uluslararası platformlarda rekabet edebilecek düzeyde dil becerilerine de sahip olmalarını amaçlamaktadır.

Lise son sınıf öğrencileri için uygulanan iki dönemlik program, onların müzikal eğitimlerini bir sonraki seviyeye taşımayı hedefler. İlk dönem sonunda öğrenciler, hazırladıkları programın 15 dakikalık bir bölümünü konserde sunarlar. Bu sunum, onların mezuniyete doğru ilerlerken kazandıkları becerileri sergileme imkanı sağlar.

Mezuniyet için ise öğrencilerin, kapsamlı bir repertuarı tam olarak icra etmeleri beklenir. Mezuniyet sınavı için aşağıdakilerden sorumlu olacaklardır:

  • 6 parça: 1 etüd, barok dönem eseri, klasik dönem eseri, romantik ve/veya çağdaş eser, konçerto (sınavda bir bölüm seçilip dinlenecektir) ve zorunlu parça (sınavdan iki hafta önce verilecektir).
  • Örnek repertuar: S. Rachmaninov Etude-Tableau, J.S. Bach İngiliz Süiti, W.A. Mozart Sonat, R. Schumann Abegg Varyasyonları, Beethoven Konçerto.
  • Jüri, sınavdan önce eserlerin süresine göre bir değerlendirme yapar ve öğrenciye çalacağı eser ve bölümleri bildirir. Varyasyonlar tamamen dinlenir.

Mezuniyet sınavının süresi 45 dakika olup, konçerto bölümü de dahil edilir. Jüri gerekli gördüğü takdirde sınav süresini kısaltma hakkına sahiptir.

Lisans giriş sınavında ise, konçerto ve zorunlu parçanın çalınmasına gerek yoktur, bu da öğrencilere eğitimlerinin bu aşamasında daha geniş bir repertuar üzerine odaklanma olanağı tanır.

Bu eğitim programı, öğrencilere, sadece teknik becerilerini geliştirmenin ötesinde, bir bütün olarak müzisyenlik yolculuklarında önemli adımlar atmalarını sağlar.

Bilkent Üniversitesi Piyano Bölümü, sadece müzikal bir ustalık sunmakla kalmaz, aynı zamanda ‘Temel Müfredat’ ile öğrencilerine gerçek anlamda geniş kapsamlı bir üniversite eğitimi sağlar. Bu müfredat, bir konservatuvar eğitiminin ötesine geçerek, öğrencilere matematiksel düşünme, bilgisayar bilimi, etkili iletişim ve liderlik gibi beceriler kazandırır. Öğrencilerimiz, sosyal ve doğa bilimleri ile uygarlık tarihi gibi dersler aracılığıyla eleştirel düşünme ve çapraz disiplinlerarası bağlantılar kurma yeteneği edinirler.

Bu geniş perspektif, piyano öğrencilerinin sadece sahnede değil, hayatın her alanında bilinçli ve etkin bireyler olarak yer almalarını destekler. Müzikal ifade ve yaratıcılık becerileri, Temel Müfredat’ın sunduğu geniş çerçevede şekillenirken, öğrenciler aynı zamanda toplumda etkin rol alabilecek donanımlı bireyler haline gelirler. Bu bütüncül yaklaşım, Bilkent’in piyano eğitimini, müzik dünyasının dinamiklerine hâkim, çok yönlü sanatçılar yetiştirmek konusunda benzersiz kılar. Böylece Bilkent mezunları, sadece muazzam performanslar sergileyen değil, aynı zamanda küresel müzik sahnesinde bilgili ve etkili aktörler olarak kendilerini göstermeye hazır hale gelirler.

Piyano öğrencileri her dönem, iki saatlik bire bir özel piyano dersleriyle kişisel eğitimlerini derinleştirir. Altı dönem süresince alınan oda müziği dersleri, ansambl çalma becerilerini ve farklı enstrümanlarla uyumu geliştirir. Yıllık dört konser dersi, sahne tecrübesini artırırken, her dönem sonundaki jüri sınavları, teknik ve müziksel gelişimlerini objektif bir şekilde değerlendirir. Dört dönem boyunca alınan müzik teorisi ve tarih dersleri, sağlam bir akademik zemin oluşturur.

Lisans eğitiminin sonunda, öğrenciler bir resital ve bir konçerto ile sanatsal yeteneklerinin doruk noktasını jüri önünde sergiler. Bu, onların profesyonel müzisyen olarak kariyerlerine adım atmalarından önceki en kapsamlı değerlendirme ve gösteridir. Bilkent Piyano Bölümü, sanatın ve bilimin entegrasyonunu vurgulayan ve öğrencilerini hem ulusal hem de uluslararası alanda rekabet edebilecek düzeyde yetiştiren bir programdır.

 

Üniversite Temel Müfredatı (16 ders, 40 Kredi):

  • ENG 101 & 102 İngilizce ve Kompozisyon I & II
  • TURK 101 & 102 Türkçe I & II
  • HIST 200 Türkiye Tarihi
  • GE 100 Oryantasyon
  • GE250 I & II Kolej Etkinlikleri Programı I & II
  • HCIV 101 & 102 Uygarlık Tarihi I & II
  • MATH 103 Matematiksel Düşünme I
  • CS 121 Bilgisayar Uygulamalarına ve Programlamaya Giriş
  • COMD 358 Profesyonel İletişim
  • Bir Fen dersi seçmeli
  • Bir Sosyal Bilimler dersi seçmeli
  • Bir Beşeri Bilimler dersi seçmeli

Müzik Temel Müfredatı (11 ders, 18 kredi):

  • 3 Konser/Resital
  • MSC 121-122 Temel Müzisyenlik (Muafiyet sınavı ile geçmek mümkün)
  • MSC 171 & 172 Müzik Teorisi Grubu
  • MSC 173, 174, 273 & 274 Müzik Tarihi Grubu

Diğer Müzik Dersleri:

  • Enstrüman Dersi- Toplam 24 kredi için 6 ders (her biri 4 kredi)
  • Mezuniyet Konseri- Toplam 8 kredi için 2 ders (her biri 4 kredi)
  • Uygulamalı Müzik Seçmeli/Koro – Toplam 16 kredi için 8 Ders (her biri 2 kredi)
  • Oda Müziği- Toplam 18 kredi için 6 ders (her biri 3 kredi)
  • Müzik Teorisi- Toplam 6 kredi için 2 ders (her biri 3 kredi)
  • Seçmeli – Toplam 9 kredi için 3 ders (her biri 3 kredi)

Toplam: 139 Bilkent kredisi, 241 ECTS

 

Lisans Programı Sınav Gereklilikleri

Lisans 1, 2, 3:

  • Güz Dönemi Final Sınavı:
    • Öğrenci 4 parçadan sorumludur: 1 etüd, barok dönem eseri, klasik dönem eseri, romantik/çağdaş eser.
    • Örnekler: S. Rachmaninov Etude-Tableau, J.S. Bach WTK Prelude ve Fugue, L.van Beethoven Sonat, F. Chopin Ballade.
    • Sonat bölümlerinden bir ya da ikisi seçilir, varyasyonlar tamamen, diğer parçaların hepsi dinlenir.
    • Sınav Süresi: 30-45 dakika.
  • Bahar Dönemi Finali – 15. Hafta:
    • Aynı dönem güz final sınavı formatı takip edilir.

Lisans 4:

  • Güz Dönemi Finali: Sınav yapılmamaktadır.
  • Bahar Dönemi Final Sınavı:
    • Öğrenci 6 parçadan sorumludur: 1 etüd, barok dönem eseri, klasik dönem eseri, romantik/çağdaş eser, konçerto (tüm bölümler) ve zorunlu parça (sınavdan iki hafta önce verilir).
    • Örnekler: A. Scriabin Etüd, J.S. Bach Partita, L. van Beethoven Sonat, F. Chopin Ballade.
    • Tüm eserler dinlenir.
    • Sınav Süresi: 50-60 dakika resital, 25-55 dakika konçerto.

Bilkent Üniversitesi Müzik Performansı ve Yorumlama Yüksek Lisans programı, öğrencilere, hem sahne performansı hem de akademik araştırma becerileri konusunda ileri düzeyde uzmanlık kazandırmayı amaçlayan, kapsamlı ve esnek bir eğitim sunar. Bu program, öğrencilere, lisans eğitimlerinde edindikleri bilgi ve deneyimleri, daha yüksek bir seviyeye taşıyarak uluslararası arenada rekabet edebilir profesyonel sanatçılar ve akademisyenler olma fırsatı verir.

Program, daha az zorunlu ders içermekte ve öğrencilere, ilgi alanlarına ve kariyer hedeflerine göre derslerini şekillendirme özgürlüğü tanımaktadır. Öğrencilerin yaratıcı ve yorumlayıcı yeteneklerini geliştirmeleri beklenirken, eşit derecede önem verilen akademik çalışmalarıyla da kendi sanatsal seslerini ve araştırma yeteneklerini güçlendirmeleri hedeflenir.

Yüksek Lisans programının müfredatı ve gereklilikleri aşağıda özetlenmiştir:

  • Zorunlu Dersler: Üç adet 3 kredi dersini ve üç adet kredisi olmayan dersi  başarıyla tamamlamalıdır. Bu dersler araştırma metotları dersiyle, iki konser dersini içerir.
  • Stüdyo Dersleri: Dört adet 3 kredi ders .
  • Lisansüstü Seçmeli Dersler: Bir adet 3 kredi ders.
  • Lisansüstü veya Lisans Seçmeli Dersler: İki adet 3 kredi ders.
  • Mezuniyet Gereklilikleri: Öğrenciler, ders çalışmalarını üç yarıyıl içinde tamamlamalı ve dördüncü yarıyıl tez yazımı ve final konseri için ayrılmalıdır.

Bilkent Üniversitesi Müzik Performansı ve Yorumlama Yüksek Lisans programında, öğrenciler eğitimleri boyunca iki önemli jüri sınavına katılırlar. Bu sınavlar, her bahar döneminde gerçekleşir ve öğrencilerin performansını ve akademik gelişimini değerlendirmek için tasarlanmıştır.

İlk jüri sınavı, öğrencilerin program hakkında derinlemesine bir sunum yapmalarını ve müzikal anlayışları, repertuar bilgileri ve performans becerileri hakkında kapsamlı bir bilgi vermelerini gerektirir. Bu, öğrencilerin hem yorumlama yeteneklerini hem de akademik ve araştırma becerilerini sergiledikleri önemli bir değerlendirme noktasıdır.

Öğrenciler, yüksek lisans tezlerini ikinci yarıyılda başlayarak dördüncü yarıyılın sonuna kadar tamamlamalı ve savunmalıdır. Tezler, yaklaşık 15.000 kelime uzunluğunda olmalı ve öğrencinin bağımsız araştırma yapabilme yeteneğini göstermelidir. Tez savunması, Bilkent dışından da üyeler içerecek şekilde oluşturulan jüri önünde yapılacaktır.

Detaylı bilgi için aşağıdaki Yüksek Lisans Rehberine danışılması tavsiye edilir.

Sınavlar

Öne Çıkanlar

Piyano Eğitimi ile İlgili Sıkça Sorulan Sorular

Ara sınıflardan piyanoya başvuru yapabilir miyiz?

Müzik hazırlık okulu her sene ilan ettiği sınıf kontenjanları dahilinde öğrenci alımı yapmaktadır. Kontenjan açılan bir sınıfa piyano alanında başvurmak mümkündür. Ancak Pİyano Ana Sanat Dalı ilkokul 1 ve 2. sınıflar hariç, seviye sınavı ile öğrenci alımı yapmaktadır. Seviye sınav repertuvarına şu linkten ulaşabilrsiniz: https://music.bilkent.edu.tr/wp-content/uploads/2023/10/Piyano-Sanat-Dali.pdf

Seviye sınavında program tamamen ezber olarak hazırlanmalıdır. Sınıf seviyeleri için eserler örnek amaçlıdır, sınava hazırlanacak programın sınıf seviyesine uygunluğunu okulumuzla iletişime geçerek teyit etmenizi öneririz

Piyano bölümüne alınan öğrencilerin evde çalışmaları için hangi model piyano alınmalı? Elektronik mi, dijital mi?

Piyano Anasanat Dalı öğrencilerimize dijital mekanik piyano öneriyoruz.       Elektronik piyanolar tuche (dokunuş) çalışmalarında yetersiz kalıyor.  

Destek için dışardan başka bir özel öğretmen ile çalışmasını destekliyor musunuz?

Öğrencilerimizin dışarıdan özel ders almasını önermiyoruz. Her öğrenci haftada iki saat piyano dersi almakta ve bu, onların gelişimi için genellikle yeterlidir. Öğretmenin verdiği ödevlerin evde düzenli olarak yapılması önemlidir. Tek bir öğretmenin rehberliği altında öğrenim gören öğrenciler daha sağlam ve güvenli bir ilerleme kaydeder.

İyi bir piyanist olmak için evde ne kadar çalışılmalı?

Çalışma süresi öğrencinin sınıf düzeyine göre değişiklik gösterir. Ancak, önemli olan her gün düzenli olarak piyano çalışmaya belli bir zaman ayırmaktır. Bu düzenli pratik, öğrencinin beceri ve yeteneklerinin gelişiminde kritik bir rol oynar

Geçmiş Etkinlikler

We take processes apart, rethink, rebuild, and deliver them back working smarter than ever before.